fredag 5. oktober 2012

Min plakat



Sørvågen er et tettsted i Moskenes kommune i Lofoten i Nordland. Min samboer har røtter der, så vi pleier å dra dit på sommeren å bo i huset som de har der. Det å kunne dra på slike små tettsteder å slappe av med fisking, turer i skog og mark, dra ut til Å for å se mellom husene der er helt fantastisk. Sørvågen har en skole som de holder på å resturerer masse på. Fordelen med skole på sånne plasser, kan jeg se for meg er at de kan få et større innblikk på hvordan samfunnet var før. Med det tenker jeg på at de har lettere tilgang til disse faktaene. Jeg for min del synes slike historier, det å kunne gå å se på gammle fiskebruk, snakke med mennesker som driver slike fiskebruk, er kjempe spennende.
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Fin plakat og god fortelling om hvor autentisk skole kan bli på små steder.

    SvarSlett